Til toppen

Om Hyttetorget

Hyttetorget har sitt fokus rettet mot hyttemarkedet i Norge. Store deler av vårt produktspekter består av egenutviklede produkter og konsepter. Hyttetorget ble etablert i 1993 og med tiden har det gitt oss kunnskap om de spesielle utfordringene som produktene blir utsatt for i vårt klima og det avbrutte bruksmønsteret som hyttelivet representerer. I våre egeneide butikker finner du store utstillinger og dyktige fagfolk som hjelper deg hele veien. 

Postadresse

P.B. 2036

3202 Sandefjord

Org.nr 965 560 149

Vareadresse

Nordre Kullerød 13B

3241 Sandefjord


Vårt hovedkontor og lager ligger i Sandefjord og inneholder et butikklokale med stor utstilling.


Infosenter


Support, teknisk brukerstøtte

Om du trenger bistand eller hjelp til å avgjøre hva som passer best til akkurat din hytte finner du kntaktinformasjon på vår supportside.

Gå til vår supportside her »

Handle hos Hyttetorget

Hyttetorgets netthandelsløsning er fleksibelt tilrettelagt for å dekke dine behov. Når du trykker kjøp på en vare blir varen lagt til i handlevognen som også du vil bli overført til. Her velger du om du ønsker å fortsette å handle eller gå videre til kassen. Når du er ferdig med din handel går du videre fra handlevognen til kassen. I kassen velger du hvordan varene skal fraktes, utleveres og betales, du vil også se kostnaden for frakt før ordren aktiveres. Varene kan sendes til din adresse eller distribueres gjennom våre butikker.

Les mer om finansiering og betaling

Betaling

Du kan kjøpe alle produktene som vi tilbyr i nettbutikken med VISA, Mastercard eller finansiering. Dersom du ønsker det, kan du også velge å betale når du henter produktene i en av Hyttetorgets butikker. Dersom du velger å hente produktene hos forhandler, skal også betalingen gjennomføres i butikken. Alle prisene er inklusive mva. Den totale kostnaden vises i kassen før du bekrefter ordren.

Betaling med kort er trygt og enkelt. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2) og kan deretter vente på leveringen. Vi samarbeider tett med VISA og Mastercard for å sørge for en kjapp prosessering av din kortinformasjon og alt foregår i meget sikre former med vår kryptering. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen.

Vi mottar personlig informasjon fra deg som betaler for å kunne utføre denne betalingsordren for betalingsmottakeren. 

Det eneste formålet med dette er å:

  1. sende en kvittering på din betaling til din e-postadresse
  2. legge til rette for at betalingsmottakeren ser hvem som har utført betalingen.

Peonopplysningene deles ikke med tredjepart, unntatt underleverandører (prosessorer) som LinkPay-tjenesten er avhengig av for å kunne utføre betalingsordren. 

Personopplysningene vil under ingen omstendigheter bli brukt til noe annet enn å utføre denne betalingsordren.

Lagerstatus

Vi forsøker å ha alle varer på vårt lager til enhver tid. Når vi har mottatt og registrert din ordre, vil den enkelte lagervare bli holdt av til deg i vårt system. Kjøper du en vare som ikke er på lager vil du finne oppdatert informasjon om når vi forventer varen inn på lager på produktsiden.

Fraktalternativer

Når du velger mellom ulike fraktalternativer i kassen, vil fraktpris for hvert alternativ vises. Enkelte fraktalternativer er kun tilgjengelige for enkelte postnummer, eller har begrensninger på vekt/volum. Hyttetorget benytter Bring og Schenker for henholdsvis store og små forsendelser.

Hente hos Hyttetorget

Bestill på nett og hente fraktfritt i en av Hyttetorgets butikker.

Skade- og mangel på gods

Ved hjemlevering leveres varene til bakkenivå. Det betyr at du som kunde overtar ansvaret for varene når de er losset av bilen. Vær nøye med å se over forsendelsen med en gang slik at eventuelle ytre transportskader blir oppdaget og notert på sjåførens fraktbrev. Videre undersøkelse av produktene bør gjøres snarest slik at eventuelle skader blir oppdaget og rapportert til Hyttetorget AS. Skademelding med ordrenummer, varenummer, bilde og beskrivelse må sendes pr. e-post innen 5 dager etter mottatt gods.

Dersom dette ikke gjøres kan eventuelle krav bortfalle. Krav om erstatning må fremsettes uten ugrunnet opphold.

Hyttetorgets retningslinjer for skadet gods ref. vegfraktloven §48. Ved skade på gods skal skaden meldes inn til Hyttetorget AS for oppfølging hos oss.

Brukerveiledning

Brukerveiledninger laster du selv ned fra produktets infoside i nettbutikken. Naviger deg inn på det aktuelle produktet og velg Dokumentarkiv. Her ligger alle dokumenter som er relatert til produktet, inkludert siste versjon av monteringsanvisning og brukerveiledning.

Reservedeler

Reservedeler bestiller du fra produktets infoside i nettbutikken. Naviger deg inn på aktuell produktside og velg Reservedeler. Her ligger alle reservedeler som er relatert til produktet, med bilde og lagerstatus.

Angrefrist

Hyttetorget AS følger norsk lov om angrefrist. Ved internettsalg gir loven deg 14 dagers angrefrist. Angrefristloven gjelder bare ved forbrukerkjøp eller leie, det vil si når varen/tjenesten er til personlig bruk for kjøperen, hans husstand eller omgangskrets. Angrerettloven gjelder ikke for kjøp av varer og tjenester som er gjort i butikk.

Retur

Hvis det oppdages en feil eller mangel på produktet må du innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget gi tilbakemelding til Hyttetorget. Reklamasjonen må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss gjennom flg kanaler: