Til toppen

Reparasjon og service

Hyttetorgets serviceavdeling utfører reparasjoner med kun originale reservedeler.
Alle reparasjoner er utført av serviceteknikere som hjelper deg med å få produktet tilbake til å fungere akkurat slik det skal

Send produktet ditt til Hyttetorget

Vi ordner med forsendelsen av ditt produkt fra din adresse til serviceavdelingen. Du må fylle inn skjema så presist som mulig.
Kjøpsdato og kjøpsbevis er påkrevd for at serviceoppdraget skal kunne vurderes som reklamasjon eller garantisak.

Lever inn produktet til nærmeste Hyttetorget butikk

Du kan starte prosessen også ved å levere inn produktet ditt til en av våre butikker. Det er en stor fordel at serviceoppdraget meldes inn før du leverer inn produktet. Finn nærmeste Hyttetorget butikk

Ofte stilte spørsmål

Reklamasjonsretten iht. norsk lovverk gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år (forbrukerkjøpsloven § 27 ).
Det er kostnadsfritt å returnere et produkt i en servicesak. Husk imidlertid at gebyr for service, undersøkelse og frakt kan påløpe dersom feilen ikke faller inn under garanti eller reklamasjon. Dette kan f.eks være fysiske skader forårsaket av uhell/ulykke.
Servicetiden kan variere etter type produkt og hvor omfattende den eventuelle feilen er. Som regel tar en service ca 14 dager fra serviceavdelingen har mottatt ditt produkt. Det kan derimot forekomme ventetid på visse reservedeler som vil kunne gjøre at det tar lengre tid.
I feriene er det gjerne ekstra stor pågang på vår serviceavdeling. I disse periodene må du beregne vesentlig lenger tid på reparasjon sammenlignet med perioden utenom.